https://magnolija.serbianforum.info/

https://magnolija.serbianforum.info/

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
PORTALPrijemLatest imagesRegistruj sePristupi

 

 Emocionalna inteligencija

Ići dole 
AutorPoruka
jutarnja izmaglica
Administrator
Administrator
jutarnja izmaglica


Seks : Ženski
Datum rođenja : 03.02.1956
Datum upisa : 29.11.2010
Godina : 68
Lokacija : Beograd moj rodni grad
Raspoloženje : smeh kao lek
Komentari : Život je lep!!!

Emocionalna inteligencija Empty
PočaljiNaslov: Emocionalna inteligencija   Emocionalna inteligencija I_icon_minitimePet Maj 18 2012, 11:38

О eмоционалној интелигенцији

У појмовном одређењу емоционалне интелигенције сусрећемо се са три појма: афекат, емоције и расположења, које ћемо ради јаснијег разумевања дефинисати.

Афекат покрива широк распон осећања које људи доживљавају. То је појам који обухвата и емоције и расположења. Емоције представљају осећања која су усмерена према некоме или нечему, док расположења представљају осећања мање набијена од емоција и није им неопходан контекстуални подражај (песимизам, оптимизам, меланхолија, озлојеђеност, потиштеност, анксиозност). Емоције су реакције на одређене догађаје, а не особина. “Емоције су организовани одговори који прелазе границе многих психолошких подсистема, укључујући физиолошки, когнитивни, мотивациони и искуствени подсистем. Најчешће се јављају као одговор на догађај, било спољњи или унутрашњи, који има позитивно или негативно значење за особу” (Salovey и Mayer, 1990).
Дакле, осећања или емоције јављају се у односу на догађаје и промене које смо ми прихватили као важне. Шта је нама важно а шта мање важно, зависи од усвојене матрице – шеме или обрасца прихваћених вредности. Хијерархија усвојеног вредносног система диктираће наше одлуке и реакције. Што смо некој вредности придали већи значај, тј. што смо је рангирали више према врху, то ће догађаји који су везани за ту вредност у нама изазвати снажнија осећања. Догађаји који афирмишу нама важну вредност, изазиваће у нама пријатна осећања: радост, усхићење, срећу. Ако догађаји угрожавају усвојене вредности осећаћемо непријатност или бол. Без формирања вредносног система и личне процене, емоције не могу да се јаве. Усвојене вредности различите су код људи. Некоме је важна љубав партнера док неко више вреднује пословни успех.
Емоције нас покрећу да нешто учинимо, променимо, превазиђемо, изградимо другачији однос, поново проценимо или прихватимо. Оне нас упућују на стално прилагођавање новим условима.


Emocionalnu inteligenciju predstavlja sklop više sposobnosti — sposobnost samorazumevanja, samokontrole, samouverenost i sposobnost empatije. Emocionalna inteligencija nije suprotna, već samo različita, komplementarna sposobnost u odnosu na racionalnu inteligenciju. Hauard Gardner je prvi pomenuo da postoji sedam različitih vrsta inteligencije, a da je emocionalna inteligencija jedna od njih.

Pojam emocionalne inteligencije obradio je Danijel Goulman u svojoj knjizi „Emocionalna inteligencija“ (1994. godine.) Prema Goulmanu, model emocionalne inteligencije se sastoji od nekoliko bitnih komponenata:

- Samosvest – sposobnost „čitanja“ sopstvenih emocija i shvatanje kakav uticaj imaju na okolinu;
- Lično donošenje odluka – proučavanje sopstvenih postupaka i poznavanje posledica;
- Upravljanje osećanjima – spoznavanje šta je podloga osećanja;
- Prevazilaženje stresa – naučiti kako se opustiti i razumeti važnost opuštanja;
- Empatija – razumevanje tuđih osećanja i uvažavanje različitosti mišljenja;
- Komunikacija – razgovarati o osećanjima sa razumevanjem i biti dobar slušalac;
- Samootkrivanje – razumevanje potrebe za otvorenošću i poverenjem, naučiti kada i kako govoriti o svojim osećanjima;
- Pronicljivost – prepoznavanje obrazaca u ličnom i životu drugih ljudi;
- Samoprihvatanje – umeti prihvatiti svoje mane, umeti ceniti svoje vrline;
- Lična odgovornost – preuzeti odgovornost i umeti prepoznati posledice ličnih odluka i reagovanja;
- Samopouzdanje – umeti izložiti svoje brige i osećanja bez ljutnje i pasivnosti;
- Grupna dinamika – spoznati kada pratiti, a kada voditi;
- Rešenje konflikta – model „pobediti/osvojiti“ pri pregovaračkom kompromisu.


Poslednji izmenio jutarnja izmaglica dana Pet Maj 18 2012, 11:46, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh Ići dole
https://magnolija.serbianforum.info
jutarnja izmaglica
Administrator
Administrator
jutarnja izmaglica


Seks : Ženski
Datum rođenja : 03.02.1956
Datum upisa : 29.11.2010
Godina : 68
Lokacija : Beograd moj rodni grad
Raspoloženje : smeh kao lek
Komentari : Život je lep!!!

Emocionalna inteligencija Empty
PočaljiNaslov: Re: Emocionalna inteligencija   Emocionalna inteligencija I_icon_minitimePet Maj 18 2012, 11:39

Расположења, с друге стране, нису усмерена на објекат. Емоције се могу претворити у расположења када се изгуби фокус на контекстуални објекат. Запослени се може наљутити на менаџера што му је упутио критику због начина како се опходио с клијентом. Запослени осећа емоцију (љутњу) према менаџеру, али је не исказује због страха од менаџерове реакције. Ако запослени, током наредних дана и даље буде осећао општу потиштеност тада говоримо о преласку емоције љутње у опште расположење потиштености. Расположења представљају генерална стања осећања која не морају бити непосредно везана за поједине стимулусе и нису довољно интензивна да би нарушавала текући мисаони процес (Clark & Isen 1982, Thauer 1989), док су емоције везане за конкретне догађаје и довољно су интензивна да могу нарушити мисаони процес (Frijda 1993, Simon 1982). Међутим, Watson i Tellegen (1985) сматрају да је расположење истоветно емоцији. Расположење је, једино, слабијег интензитета и дужег трајања од оригиналне емоције, наводе аутори. Ипак је превагло становиште да се ради о сложенијим разликама. Разлике се примећују у доживљајним карактеристикама, факторима који их изазивају и последицама по понашање (Isen, 1987; Morris, 1989). Тако Salovey и Rodin (1985) наводе да много више различитих когниција, објеката и доживљаја може изазвати расположења. Исти аутори тврде да расположења не морају бити повезана с физиолошким променама. Наглашавајући разлике у последицама на понашање Mayer и Volanth (1985) наводе да расположења ангажују различите системе, па осим хормоналног, укључују фацијално-експресивни, постурални и когнитивни. Такође, расположења потичу шири распон афективних и когнитивних одговора, па за разлику од емоција не доводе до ограниченог и стереотипног склопа реакција (Morris, 1989). Будући да не окупирају пажњу тако интензивно као емоције, не доводе до дезинтеграције и ометања тренутног понашања. Од различитих дефиниција најопштија је она која појам расположења одређује као “прожимајуће неспецифично, дуготрајно и мање интензивно емоционално стање” (Kardum, 1994). Расположења су често (ипак не увек) описана у терминима њихових основних димензија (пријатно или непријатно), док се емоције третирају у њиховим дискретним облицима (љутња, страх, радост.. Plutchik 1994). Данас се зна да емоције и расположења представљају диспозиције за акције. Расположења оријентишу запослене не само према типу, већ и према квалитету акције која се предузима.
Nazad na vrh Ići dole
https://magnolija.serbianforum.info
jutarnja izmaglica
Administrator
Administrator
jutarnja izmaglica


Seks : Ženski
Datum rođenja : 03.02.1956
Datum upisa : 29.11.2010
Godina : 68
Lokacija : Beograd moj rodni grad
Raspoloženje : smeh kao lek
Komentari : Život je lep!!!

Emocionalna inteligencija Empty
PočaljiNaslov: Re: Emocionalna inteligencija   Emocionalna inteligencija I_icon_minitimePet Maj 18 2012, 11:39

Појам “емоционална интелигенција” први пут се у академском контексту појавио 1985. године, у наслову докторксе дисертације Wayn Paynes (1). Ипак се сматра да су научници Peter Salovey са Универзитета Yale и John D. Mayer са Универзитета New Hempshire први покушали да га операционализују. Они су у складу са научном методологијом развијали моделе и инструменте за процену ЕИ. У ту сврху су креирани тестови с потребним метријским карактеристикама подстичући многобројна истраживања. Неки аутори употребљавају и друге термине када говоре о истом склопу вештина и способности, стога у литератури сусрећемо појмове као: емоционални квоцијент (нпр. Goleman, 1995), емоционална писменост (Goleman, 1995.; Dulewic i Higgs, 2000), емоционална компетентност (Dulewic и Higgs, 2000).
Емоционалну интелигенцију су дефинисали као ,,способност праћења и разликовања сопствених и туђих осећаја и емоција, и коришћења тих информација као водича за мишљање и понашање,, (Salovey и Mayer, 1990). Модел структуре таквих процеса укључује: а) процену и изражавање емоција код себе и код других, б) регулацију емоција код себе и других и ц) употребу емоција у сврху прилагођавања.
Сами аутори сматрају да ова дефиниција наглашава само опажање и регулацију емоција, те да је испустила размишљање о осећањима. Исти аутори стога предлажу ревидирану дефиницију, према којој "емоционална интелигенција укључује способности брзог запажања процене и изражавања емоција; способност увиђања и генерисања осећања која олакшавају мишљење; способности разумевања емоција и знање о емоцијама; и способност регулисања емоција у сврху промоције емоционалног и интелектуалног развоја" (Salovey и Mayer, 1997). У сажетијем виду, три аутора емоционалну интелигенцију дефинишу као способност опажања, асимилације (2), разумевањаи управљањаемоцијама. (Mayer, Caruso и Salovey 2000).
Nazad na vrh Ići dole
https://magnolija.serbianforum.info
jutarnja izmaglica
Administrator
Administrator
jutarnja izmaglica


Seks : Ženski
Datum rođenja : 03.02.1956
Datum upisa : 29.11.2010
Godina : 68
Lokacija : Beograd moj rodni grad
Raspoloženje : smeh kao lek
Komentari : Život je lep!!!

Emocionalna inteligencija Empty
PočaljiNaslov: Re: Emocionalna inteligencija   Emocionalna inteligencija I_icon_minitimePet Maj 18 2012, 11:40

Укратко дефинисана, емоционална интелигенција је способност да се опазе емоције, да им се приђе и да се изазову, како би помогле процесу мишљења. У бити, емоционална интелигенција описује способност да се ефикасно одржава веза између емоција и мишљења, да се употребе емоције како би се олакшало расуђивање и да се интелигентно расуђује о емоцијама (Mayer и Salovey, 1997). George (2000) даље наводи да се емоционална интелигенција усредсређује на меру у којој когнитивне способности појединца добијају информације од емоција и на меру у којој се управља емоцијама(3).

Према Големану емоционалну интелигенцију чине некогнитивне способности, компетенције и вештине које утичу на способност особе да се носи са захтевима и притисцима околине. Емоционална интелигенција се делом стиче генетским наслеђем, али значајним делом и учењем. Многи аутори сматрају да је потребно што раније отпочети са овладавањем бројним емоционалним вештинама.
Nazad na vrh Ići dole
https://magnolija.serbianforum.info
jutarnja izmaglica
Administrator
Administrator
jutarnja izmaglica


Seks : Ženski
Datum rođenja : 03.02.1956
Datum upisa : 29.11.2010
Godina : 68
Lokacija : Beograd moj rodni grad
Raspoloženje : smeh kao lek
Komentari : Život je lep!!!

Emocionalna inteligencija Empty
PočaljiNaslov: Re: Emocionalna inteligencija   Emocionalna inteligencija I_icon_minitimePet Maj 18 2012, 11:40

Емоционална интелигенција у партнерским и породичним односима

Soulwork Systemic Coaching сугерише да љубавно партнерство али и породицу треба посматрати као емоционални систем. Сваки систем настоји да одржи равнотежу. Међутим, када неки делови не функционишу, други делови настоје да преузму његову функцију, како би заокружили фунционалност система. Тако је и у породици, деца су најосетљивији и најпријемчивији чланови. У већини породица још увек је присутно много нездравих образаца и терет наметнуте кривице. Када осете да је породична равнотежа поремећена деца, свесно или несвесно преузимају ствар у своје руке. Они покушавају да одрже породични склад својим проблематичним понашањима, најчешће оним које породица потискује или оштро забрањује. Тиме деца преусмеравају родитељску пажњу и активности са родитељског конфликта или удаљености на кохезивни фактор – а то су деца за оба родитеља. Забринутост за дете повезује родитеље, буди им сећања на љубав која је постојала, на блискост, на заједништво као предуслов за дечије здраво израстање.
Родитељи, врло често не примећују нездраве породичне матрице, све док се оне не манифестују у понашање детета. И тада родитељи често прибегавају игнорисању или оправдавању понашања, све док озбиљна криза или спољна интервенција не уплаши родитеље. Први разлог оваквих породичних констелација је незнање, али и стид од етикетирања, јер је у нашој култури срамно имати емоционалне проблеме.

У чему се састоји здраво понашање емоционално интелигентних родитеља у породици:

Здрав и зрео родитељ способан је да носи одговорност за своја осећања, мисли и понашање, па од детета не очекује да с њим дели ту одговорност. Здрав и зрео родитељ пружа детету подршку у одрастању и стварању сопствене личности, а када одрасте у одвајању и изградњи самосталног животног пута. Дечија потреба за поверењем тј. веровањем важним одраслим особама уско је повезана са потребом да волимо и будемо вољени, стим разлогом активираће се многи обрамбени механизми како би наставили да волимо блиске особе. Ова потреба је уједно узрок многобројним траумама и ограничавајућим уверењима. Уверења се стварају да би наставили да верујемо родитељима и одржали с њима однос који нам обезбеђује преживљавање. Зрео родитељ и здраво дете требају да изграде атмосферу у којој једно друго виде као зрела и одговорна бића.
Дечији развојни период од 2 - 5 године веома је осетљив. Незрели родитељи греше када говоре детету лоше једно о другоме. Детету је тешко да поднесе тај емоционални конфликт. Тада дете ствара јаке одбрамбене механизме на нивоу идентитета - стварањем више маски, тј. лажних делова личности који су често супростављени, јер је сваки део личности покушавао да задовољи - и воли - једну од сукобљених важних особа. Када се одрасли препуцавају преко детета, уверавајући га да су у праву, дете остаје збуњено и застрашено. У детету тада може да се пробуди доживљај несигурности и неповерења од људи и окружења – чак и самог себе. Нека од те деце, и у одраслом добу не успевају да верују никоме - а нека одрасту у поводљиве особе који без икакве провере верују свакоме осим самима себи. Ово је још једна потврда да је у породици подједнако потребна едукација емоционалне интелигенције деци колико родитељима. Партнери једно у другом треба да препознају поштовање, дивљење, љубав и тако изграђују поверење, подршку и подстицај. Да би успели да воле и буду вољени партнери морају да схвате да је партнерство живи енергетески систем. Да би се тај систем одржао потребно је константно емоционално усаглашавање. Партери из дана у дан усаглашавају своје вредносне системе обезбеђујући усаглашавају емоционалних одговора. Емоционална интелигенција омогућава партнерима да препознају, однегују и одрже плам љубави.
Nazad na vrh Ići dole
https://magnolija.serbianforum.info
jutarnja izmaglica
Administrator
Administrator
jutarnja izmaglica


Seks : Ženski
Datum rođenja : 03.02.1956
Datum upisa : 29.11.2010
Godina : 68
Lokacija : Beograd moj rodni grad
Raspoloženje : smeh kao lek
Komentari : Život je lep!!!

Emocionalna inteligencija Empty
PočaljiNaslov: Re: Emocionalna inteligencija   Emocionalna inteligencija I_icon_minitimePet Maj 18 2012, 11:41

Емоционална интелигенција у родитељству

Породица представља прву радионицу емоционалног учења, стога је важно стално развијати програме за усавршавање вештина емоционалне интелигенције деце, али и родитеља. Сви родитељи природно желе да им деца буду сигурна и срећна, да су поштована и прихваћена. Али, само неки родитељи успевају у томе. Родитељима је потребна вештина како би жељене идеје свакодневно спроводили у дело. Родитељи су суочени с конкретним проблемима који изискују конкретна решења. Ниједан родитељ добровољно не жели да своје дете учини плашљивим, срамежљивим, агресивним или неприступачним. Ипак, многа деца попримају баш такве карактеристике. Деца безуспешно покушавају да изграде осећај сигурности и самопоштовања. Родитељи желе да им деца имају самопоуздања, а она показују несигурност; желе да буду љубазна, а она изражавају непристојност; желе да буду прибрана, а она изражавају анксиозност и агресивност, желе да буду задовољна и срећна а она то најчешће нису. Треба започети питањем да ли су родитељи остварили поменуте жеље. Будући да родитељи, углавном, за своју децу желе оно што сами нису постигли, едукацију емоционалне интелигенције треба усмерити подједнако на децу и родитеље.
Развојем емоционалне интелигенције деци се омогућава да израстају слободно, да мисле, одлучују и осећају самостално, да своје понашање усклађују са својим осећањима. Емоционална интелигенција им омогућава да израстају у самостална бића која успевају да избегну замку колективизма - да раде оно што сви други мисле да треба да се ради. Учећи децу да осећања имају значај и вредност у процесу доношења одлука, истовремено их учимо да је срећа врло лична категорија.
Негујући емоционалну интелигенцију деца израстају уздрава и самопоуздана бића и независне личности. Наравно да је то плод исправног родитељства јер то могу само деца која у кући осећају сигурност, подршку и здрав подстицај. Сигурност код деце се јавља само ако родитељи стално не пресуђују, критикују, исмевају неспретност, ниподаштају, већ испољавају емоционалну подршку, поверење у поступке детета, пружајући подстицај његовим развојним изборима. Емоционално интелигентни родитељи исказују важност деци - поштовање давањем похвала и прихватањем мишљења своје деце. Емоционално здрава деца задовољнија су и успешнија, показују боље резултате у школи, на факултету (јер су проблеми са учењем већим делом емоционалног порекла), у понашању показују већи степен самопоштовања и самопоуздања, исказују већу способност одупирању притиску групе вршњака, лакше решавају конфликте, благонаклона су и добронамерна - ретко склона насиљу тј. боље управљају својим укупним понашањем.
Nazad na vrh Ići dole
https://magnolija.serbianforum.info
jutarnja izmaglica
Administrator
Administrator
jutarnja izmaglica


Seks : Ženski
Datum rođenja : 03.02.1956
Datum upisa : 29.11.2010
Godina : 68
Lokacija : Beograd moj rodni grad
Raspoloženje : smeh kao lek
Komentari : Život je lep!!!

Emocionalna inteligencija Empty
PočaljiNaslov: Re: Emocionalna inteligencija   Emocionalna inteligencija I_icon_minitimePet Maj 18 2012, 11:46


Test

Još uvek ne postoji pouzdan test za merenje emocionalne inteligencije kao sto je IQ test za racionalnu inteligenciju, ali postoji puno situacija u kojima emocionalno inteligentna reakcija moze biti izmerena. Sledeća pitanja mogu Vam dati priblizan koeficijent Vaše emocionalne inteligencije. Koristite olovku i papir da biste kasnije mogli izračunati zbir...

1. Nalazite se u avionu koji iznenada ulazi u zonu veoma jake turbulencije i počinje snažno da se trese. Šta radite?

a. Nastaviljate čitati časopis ili knjigu, ili gledati film, ne obraćajući pažnju na turbulenciju.
b. Uznemireni ste, pažljivo pratite pogledom stjuardese i proučavate "Uputstvo za slučaj opasnosti".
c. I jedno i drugo (i pod a. i pod b.).
d. Niste sigurni šta biste radili.


2. Poveli ste grupu četvorogodišnje dece u park, i jedno od njih počne da plače zato što drugi neće da se igraju sa njim. Šta radite?

a. Držite se po strani - ostavite decu da reše to na svoj način.
b. Razgovarate sa njim i pomognete mu da smisli način kako da privuče drugu decu da se igraju sa njim.
c. Ljubazno mu kažete da ne plače.
d. Pokušavate da ga zabavite pokazujući mu druge stvari sa kojima se može igrati.


3. Zamislite da ste student koji se nadao da će dobiti deset na ispitu ali kada su rezultati izašli ispostavilo se da ste dobili šest. Šta radite?

a. Napravite plan kako ćete popraviti ocenu i odlučite da ga se čvrsto pridržavate.
b. Odlučite da ubuduće budete bolji.
c. Kažete sebi da nije toliko važna ocena iz tog predmeta i koncentrišete se na druge predmete u kojima Vam je uspeh bolji.
d. Idete kod profesora i pokušavate ga ubediti da Vam da veću ocenu.


4. Zamislite da ste agent osiguravajućeg društva koji telefonira mogućim klijentima. Petnaest klijenata za redom Vam spusti slušalicu i Vi postajete obeshrabreni. Šta radite?

a. Nazovete to lošom srećom i nadate se da ćete sutra imati više sreće.
b. Razmišljate o tome koje su to Vaše osobine koje Vam umanjuju mogućnost da prodate osiguranje.
c. Pokušate nešto novo u sledećem pozivu i uporno nastavljate.
d. Razmatrate mogućnost da promenite posao.


5. Zamislite da ste menadžer u organizaciji koja želi da podstakne uvažavanje rasnih i etničkih razlika. Čujete svog službenika kako priča vic sa rasistickom porukom. Šta radite?

a. Ignorišete to - u pitanju je samo vic.
b. Pozovete tu osobu u svoju kancelariju na ukor.
c. Na licu mesta mu kažete da takve šale neće biti tolerisane u Vašoj organizaciji.
d. Predlažete toj osobi da prođe kroz Kurs o poštovanju rasnih i etničkih razlika.


6. Pokušavate smiriti prijatelja koji je pobesneo zbog vozača koji mu je "uleteo u makazice". Što radite?

a. Kažete mu da se smiri i da zaboravi na to; sada je sve u redu i ništa strašno se nije dogodilo.
b. Pustite njegovu omiljenu kasetu i pokušate ga zabaviti.
c. Pridružite mu se u napadu na drugog vozača u znak Vašeg prijateljstva.
d. Kažete mu da se nešto slično i Vama jednom dogodilo i da ste isto tako pobesneli ali da ste posle shvatili da je drugi vozač vozio nekoga u hitnu pomoć.


7. Vaš partner i Vi ste započeli raspravu koja je eskalirala u scenu sa vikanjem i vređanjem. Oboje ste uznemireni i u vrelini besa lično ga napadate i vređate iako to zaista ne mislite. Šta je najbolje uraditi?

a. Napravite pauzu od 20 minuta i onda nastavite diskusiju.
b. Jednostavno prekinete raspravu i ućutite bez obzira šta Vaš partner govori.
c. Kažete da Vam je žao i tražite od Vašeg partnera da se i on izvini.
d. Zastanete na trenutak, sredite svoje misli i zatim izložite svoju stranu slučaja što jasnije možete.


8. Raspoređeni ste da vodite radni tim koji pokušava da nađe kreativno rešenje za dosadni problem na poslu. Šta je prva stvar koju ćete uraditi?

a. Sastavite raspored i ostavite dovoljno vremena za diskusiju svake teme tako da na najbolji način iskoristite zajedničko vreme.
b. Date ljudima vremena da se najpre dobro upoznaju.
c. Počnete tako što pitate svaku osobu o njenim idejama kako rešiti problem dok su ideje još uvek sveže.
d. Počnete sa "brainstorming session", podstičete ih da kažu sve ideje koje im padnu na pamet bez obzira koliko su čudne.


9. Zamislite da imate trogodišnjeg sina koji je veoma stidljiv i koji se pomalo plaši novih ljudi i mesta praktično od samog rođenja. Šta ćete uraditi?

a. Prihvatićete da je stidljivog temperamenta i trudićete se da ga zaštitite od situacija koje ga mogu uznemiriti.
b. Odvešćete ga kod dečijeg psihologa.
c. Namerno ćete ga izložiti velikom broju novih ljudi i mesta tako da može prevazići svoj strah.
d. Napravićete čitavu seriju izazovnih ali lako rešivih situacija koje će ga naučiti kako da savlada svoju stidljivost i kako da se ponaša u susretu sa novim ljudima i mestima.


10. Već godinama želite da se vratite učenju sviranja na muzičkom instrumentu koji ste probali u detinjstvu i sada, samo radi zabave, konačno se možete posvetite tome. Želite da na najbolji način iskoristite svoje vrijeme. Šta radite?

a. Držite se striktnog rasporeda vežbanja svakog dana.
b. Izaberete lake komade koji će postepeno povećavati Vaše mogućnosti.
c. Vežbate samo onda kada ste raspoloženi.
d. Izaberete teže komade koji prevazilaze Vaše mogućnosti, ali koje ćete savladati uz marljiv rad.

Nazad na vrh Ići dole
https://magnolija.serbianforum.info
jutarnja izmaglica
Administrator
Administrator
jutarnja izmaglica


Seks : Ženski
Datum rođenja : 03.02.1956
Datum upisa : 29.11.2010
Godina : 68
Lokacija : Beograd moj rodni grad
Raspoloženje : smeh kao lek
Komentari : Život je lep!!!

Emocionalna inteligencija Empty
PočaljiNaslov: Re: Emocionalna inteligencija   Emocionalna inteligencija I_icon_minitimePet Maj 18 2012, 11:47

Rešenje:

1. A=20, B=20, C=20, D=0
Sve osim odgovora D donosi 20 poena , jer taj odgovor ukazuje da niste svesni svog uobičajenog odgovora na stres. Nepoznavanje svojih emocionalnih reakcija umanjuje Vaš EQ.

2. A=0, B=20, C=0, D=0
Odgovor B je najbolji. Emocionalno inteligentni roditelji koriste trenutke uzemirenosti svoje dece da budu njihovi emocionalni treneri, pomažući svojoj deci da shvate šta ih je uznemirilo, šta osećaju i alternative koje mogu da probaju.

3. A=20, B=0, C=0, D=0
Jedna od osobina emocionalne inteligencije je samomotivacija i formulisanje plana za prevazilaženje prepreka i frustracija, upornost.

4. A=0, B=0, C=20, D=0
Optimizam, osobina emocionalno inteligentnih ljudi, čini da oni vide poraze kao izazove iz kojih mogu da uče, i da budu istrajni pokušavajuci nove pristupe problemima (a ne da odustanu, da krive sebe ili da se demorališu).

5. A=0, B=0, C=20, D=0
Najefikasniji način da se postigne atmosfera poštovanja rasnih i etničkih razlika je da se javno objasni koje su društvene norme Vaše organizacije. Mnogo je teži zadatak menjati nečije predrasude.

6. A=0, B=5, C=0, D=20
Podaci o besu i o tome kako se on može smiriti pokazuju da je najefikasnije skrenuti pažnju pobesnele osobe sa fokusa njenog besa, saosećati sa njom i sugerisati mu drugi pogled na taj slučaj.

7. A=20, B=0, C=0, D=0
Treba napraviti pauzu od barem dvadeset minuta. Toliko je vremena potrebno da se telo očisti od fiziološkog naleta besa, koji umanjuje percepciju i sposobnost jasnog razmišljanja. Posle smirivanja imate više šanse za plodnu diskusiju.

8. A=0, B=20, C=0, D=0
Kreativne grupe rade najbolje kada su odnosi, harmonija i komfor na najvišem nivou, ljudi su tada slobodniji da daju svoj najbolji doprinos.

9. A=0, B=5, C=0, D=20
Deca rođena sa stidljivim temperamentom mogu postati slobodnija uz pravu roditeljsku pomoć.

10. A=0, B=20, C=0, D=0
Postavljajući sebi skromne izazove, veća je mogućnost da ćete biti zadovoljni svojim radom a to je podsticajno za dalji napredak.

Do 100 bodova - ispod proseka.
100-120 bodova- prosek.
120-140 bodova - iznad proseka
140 bodova i više - “duša od čoveka”.
Nazad na vrh Ići dole
https://magnolija.serbianforum.info
Sponsored content





Emocionalna inteligencija Empty
PočaljiNaslov: Re: Emocionalna inteligencija   Emocionalna inteligencija I_icon_minitime

Nazad na vrh Ići dole
 
Emocionalna inteligencija
Nazad na vrh 
Strana 1 od 1
 Similar topics
-
» Emocionalna shema - ODBOJNOST
» Emocionalna shema - NAPUŠTANJE

Dozvole ovog foruma:Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
 :: SVET OKO NAS I SVET U NAMA :: PSIHOLOGIJA-
Skoči na:  
Vremenska prognoza
Weather Belgrade
Teme naj viđenije
Ko je trenutno na forumu
Vracam se...Odjava ..... laku noc ....
Kaladont u tri reči
ARANŽIRANJE HLADNIH PREDJELA
Vas smajli raspolozenja...
FARBANJE i UKRAŠAVANJE USKRŠNJIH JAJA
Deponija emotikona-rezervni smajlici...
SVADBENE TORTE-ideje
Ćaskanje u kafeu uz kaficu,čaj...Dobro jutro,dan,veče
Nauka o jeziku
Ključne reči